S-a reluat privatizarea CFR Marfă. Nivelul cifrei de afaceri minime a scăzut de cinci ori

S-a reluat privatizarea CFR Marfă. Nivelul cifrei de afaceri minime a scăzut de cinci ori
Publicat: 16/05/2013, 16:27
Actualizat: 03/07/2013, 16:47

Ministerul Transporturilor a reluat privatizarea CFR Marfă și a relaxat unele condiții impuse ofertanților, nivelul cifrei de afaceri solicitat fiind redus de cinci ori, de la 100 milioane euro la 20 milioane euro, însă nu a modificat prețul de pornire, de 180 milioane euro, sau termenul de desemnare a câștigătorului, informează Mediafax.

Potrivit anunțului publicat joi de Ministerul Transporturilor (MT), pentru persoanele fizice care participă în mod individual sunt necesare declarații fiscale din care să reiasă existența unui venit mediu anual (sau după caz o cifră de afaceri medie anuală) de minimum 20 milioane euro rezultat din activitățile de transport de marfă, în ultimii trei ani financiari încheiați.

În mod similar, companiile trebuie să aibă individual sau cumulat cu firme afiliate aflate sub control o cifră de afaceri medie anuală rezultată din activitățile de transport de marfă în ultimii 3 ani financiari de cel puțin 20 milioane euro.

Anterior, nivelul afacerilor trebuia să fie de cel puțin 100 milioane euro în ambele cazuri, pentru persoanele fizice acest rulaj trebuind să fie genereat din activitatea de transport marfă.

În cazul asocierilor de investitori, este necesară existența (cu privire la membrii grupului cumulat cu persoanele juridice afiliate aflate sub controlul acestora) a unei cifre de afaceri medii anuale rezultată din activitățile de transport de marfă în ultimii trei ani financiari încheiați de minimum 20 milioane euro.

În varianta inițială, ministerul a solicitat existența unei cifre de afaceri medii anuale de minimum 100 milioane euro sau deținerea sub administrare de active în valoare de minimum 300 milioane euro în ultimii trei ani financiari încheiați. Pentru membrii grupului care dețineau licența de transport marfă se solicita cumulat o cifră de afaceri medie anuală de 30 milioane euro.

Noul anunț prevede că investorii interesați trebuie să prezinte scrisori de bonitate bancară emise de o bancă cu rating acordat de către Standard&Poors sau Fitch de minim BB- sau de către Moody”s de minim Baa3 (corespunzătoare nivelului de „investment grade”).

Scrisoarea de bonitate cuprinde informații generale, cum ar fi situația conturilor și a creditelor, însă nu constituie un angajament din partea băncii pentru acordarea unor credite.

Anterior, ministerul impunea prezentarea unei scrisori de confort emisă de o bancă cu rating acordat de către Standard&Poors sau Fitch de minim BB- sau de către Moody”s de minim Baa3 în
cuantum cel puțin egal cu suma dintre prețul de pornire a licitației și valoarea necesară pentru finanțarea investițiilor propuse prin strategia de dezvoltare a CFR Marfă. În cazul potențialilor cumpărători persoane fizice care participă în cadrul unui grup de investitori se solicita prezentarea unei scrisori de bonitate bancară emisă de o bancă cu rating acordat de către Standard&Poors sau Fitch de minim BB- sau de catre Moody”s de minim Baa3.

Scrisoarea de confort certifică existența și disponibilitatea fondurilor necesare încheierii unui contract comercial/tranzacție, precum și angajamentul băncii de a pune la dispoziție respectivele fonduri.

Licitația pentru privatizarea CFR Marfă pornește de la 180 milioane de euro.

Investitorilor li se cere și o scurtă descriere a strategiei de dezvoltare a CFR Marfă pentru următorii 5 ani (în 10 pagini), incluzând propuneri privind dezvoltarea națională și regională, strategia operațională, investițiile estimate, sursele de finanțare ce vor fi folosite și propunerea unei politici privind angajații companiei.

Noul calendar prevede că potențialii cumpărători trebuie să depună documentele de participare cel mai târziu până la 23 mai, lista scurtă cu investitorii precalificați urmând să fie anunțată în aceeași zi.

Potențialii cumpărători înscriși pe lista scurtă trebuie să depună până la 5 iunie oferta preliminară și neangajantă, comisia de privatizare urmând să poarte negocieri cu fiecare dintre aceștia începând din 6 iunie.

Pentru participarea la licitația cu ofertă în plic, potențialii cumpărători trebuie să depună până cel mai târziu la 19 iunie documentele de participare care nu au fost solicitate în faza de precalificare, oferta de cumpărare în plic sigilat și dovada privind achitarea taxei de participare la licitație.

Termenul pentru deschiderea ofertelor și anunțarea câștigătorului a rămas data de 20 iunie.

Valoarea taxei de participare la licitație, de 20.000 euro inclusiv TVA, și al garanției de participare, de 10 milioane euro, nu s-au modificat.

Și prețul de pornire pentru vânzarea pachetului de acțiuni, de 797 milioane lei (180 milioane de euro), a rămas neschimbat.

Niciunul dintre cei trei investitori care au depus documentația de participare nu s-a precalificat pentru etapa următoare în cadrul procesului de privatizare a companiei CFR Marfă, în urma verificării și analizării documentelor.

Documentația de participare pentru precalificarea la privatizarea CFR Marfă a fost depusă de compania americană OmniTRAX, Grup Feroviar Român (GFR) și asocierea dintre Transferoviar Grup (TFG) și Donau-Finanz GmbH & Co KG Austria.

Miercuri, premierul Victor Ponta a declarat că procedura de privatizare a CFR Marfă va fi reluată de săptămâna viitoare, după ce va fi modificat caietul de sarcini pentru a impune condiții de participare mai puțin restrictive, precizând că vina nu aparține Ministerului Transporturilor.

Privatizarea CFR Marfă se realizează printr-o procedură de vânzare de acțiuni prin metode combinate cu criterii de precalificare, constând în negociere pe bază de oferte preliminare și neangajante, urmată de licitație cu ofertă în plic pentru un pachet majoritar de 51% din capitalul social al companiei.

Fii la curent cu știrile economice ale momentului. Abonează-te la pagina de Facebook Gândul Financiar.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Istoricul Yuval Harari, despre adevăratele intenții ale lui Putin: „Dacă este lăsat, vom vedea din...
Câți bani a plătit un român pentru 3 mici și o ciorbă de burtă, într-un...
FOTO. Ce frumoasă e cea mai rapidă femeie din România! Cum reacționează bărbații când o...
El este fotbalistul român care a murit în accidentul cumplit de la Băița. Denis nu...
Șofer român de TIR mort în Belgia după un incident șocant: Un capac de canal...
'Furnicuța' Laura Cosoi, însărcinată pentru a 4-a oară, așa cum nu ați mai văzut-o! Ce...
Andreea Marin a SLĂBIT enorm! Acum arată la fel ca-n tinerețe, când a fost ofertată...
Afacerile româneşti care şi-au asigurat succesul pe piaţa internaţională. Europa Centrală şi de Est devine...
Ce mesaj a transmis Mihai Leu de pe patul de spital? Campionul, internat de urgenţă...
Imaginile în care Novak Djokovic a fost lovit cu o sticlă în cap după meci!...
Wow sau Bau? Cât de mult le-au schimbat operaţiile estetice pe vedetele din România
Cât costă Dacia Logan în 2024? Mai este o mașină LOW COST?
Avertizare ANM: Cod galben de ploi şi vânt în mai multe judeţe
Ce nu face NICIODATĂ cu BANII cel mai TARE economist al lumii?
Se dau 718 LEI de persoană. Statul român plătește deja lunar banii
Trăistariu, vorbe grele după Eurovision. De ce a ajuns concursul o catastrofă
Creatură cu cap de lup care merge în două picioare, surprinsă lângă o grădină zoologică....
Ce mesaj a transmis Mihai Leu de pe patul de spital? Campionul, internat de urgenţă...
Preferințele Monicăi Tatoiu în materie de bărbați și motivul pentru care a treia căsătorie durează...
Aurora boreală a captivat din nou globul, după o furtună solară istorică. Cum s-a văzut...
BANCUL ZILEI. Bulă: - M-am învățat minte... de azi nu mai conduc cu viteză. Ștrulă:...
O nouă formă genetică a bolii Alzheimer a fost identificată la persoanele cu un factor...